Search This Blog

Thursday, November 04, 2010

Terima Kasih Ayah...Terima Kasih Emak....

Terima Kasih Emak dan Terima Kasih Ayah....
Tiada yang lebih bermkna dari segala-galanya apabila hidup ini mendapat keredhaan daripada AYAH dan EMAK ...

BeRAPA KALIKAH KITA PERLU BERDOA UNTUK ORANG TUA KITA?
Minimum,, 5 kali sehari semalam, iaitu stiap kali kita menunaikan solat fardhu. Maksimum, sebanyak mana yang kita mampu...


Moga2 Engkau YAA ALLAH...
MEMBERIKAN KEKUATAN UNTUK ORANGKU MENERUSKAN IBADAH, BERAMAL DENGAN IBADAHMU.


"YAA ALLAH, YAA TUHANKU, KASIHILAH DAN AMPUNILAH DOSA KEDUA2 IBUBAPAKU SEBAGAIMANA MEREKA MENGASIHI AKU SEWAKTU AKU KECIL"

MEndoakan orang tua kita merupakan kayu pengukur kasih dan sayang seorang anak kepada orang tuanya. Apabila seorang anak rajin mendoakan supaya orang tuanya mendapat rahmat dan keampunan ALLAH, itu bererti anak itu adalah anak yang berbakti kepada kedua orang tuanya.


Dipeti dari buku "Dahsyatnya Doa Ibu" menceritakan bahawa :
Pernah seorang sahabat lelaki datang kepada seorang sahabat iaitu Sofyan at-Tsauri dan bertanya, " Berapa kalikah seorang anak perlu mendoakan kedua orang tuanya, adakah sekali sehari, sebulan sekali ataupun setahun sekali?" Sofyan menjawab, "Alangkah baik sekiranya kamu mendoakan mereka setiap kali selesai membaca tahiyat dalam solat." Maksudnya, selepas selesai membaca tahiyat sebelum mngucap salam.

No comments:

Madah Ilmuan

Saya Ada satu epal, anda Ada satu epal. Kita tukar epal, anda Ada satu Dan saya tetap Ada satu. Jika anda Ada satu ilmu Dan saya Ada satu ilmu, kemudian Kita tukar ilmu tersebut, anda Ada dua ilmu Dan saya Ada dua ilmu...

Just to charge information

Indahnya Kata-kata

Jujurlah terhadap diri sendiri ketika bermuhasabah. Koreksi satu persatu kesalahan kita. Jangan nafikan realiti. Setelah disedari kelemahan dan kesilapan kita, maka akui hakikat itu. Ingat, kita perlu maafkan diri kita kerana kita juga perlu mengasihi diri kita sendiri.

INgat2kan....Sekarang Bulan Ramadhan 1430 H

Total Pageviews