Search This Blog

Saturday, April 10, 2010

Ramalan??


Hadis yg dianggap Sahih oleh Imam Al-Hakim,

"Mereka yg bertemu tukang ramal atau dukun lalu dia membenarkan apa2 yang dikatakan oleh tukang ramal itu , sesungguhnya dia telah kafir ke atas apa yang telah diturunkan kepada Muhammad."
(Riwayat Hakim)

Terus terang saya katakan, kemajuan teknologi zaman ini memudahkan lagi orang Islam untuk mensyirikkan Allah. Tidak perlu lagi menuju ke rumah tukang2 ramal ataupun pondok2 bomoh untuk membuat ramalan. Kini, anda boleh periksa "nasib baik" yang anda boleh dapat untuk setiap hari.....


Lagi2 syirik....


Lagi Hadis Nabi:

"Sesiapa yang mendatangi 'arraaf (tukang ramal) dan bertanyakan sesuatu kepadanya, maka tidak akan diterima solatnya 40 hari." (Riwayat Muslim)

Saya rasa tak perlu saya membebel panjang.. Sebelum ini juga saya telah menulis tentang bukumuka a.k.a Facebook ini.. Jadi, untuk kali ini, biarkan hadis dan gambar2 yang berkata2. Cukup bagi mereka yang sensitif hatinya dengan agama. Sesungguhnya, orang beriman itu apabila disebut nama Allah bergetarlah hati mereka.

Jika anda sayangi rakan2 anda, selamatkanlah mereka daripada bahaya2 jarum syirik ini.. Jika mereka hanya ketawakan anda seraya berkata, "hek leh.. ni orang saje je main2 suka2.. bukannya percaya pun..", ketahuilah.. hanya satu yang saya mahu katakan.. ITULAH KESAN FACEBOOK..

Seperi juga senapang, satu benda yang amat berbahaya, tetapi boleh digunakan untuk membantu agama Allah.. Tetapi, jika tak pandai gunakan, lalu tertembak diri sendiri, apalah gunanya?

untuk mengetahui lebih detail link ke http://alfateh.via.my/2010/03/jarum2-syirik-berdekatan-anda.html

No comments:

Madah Ilmuan

Saya Ada satu epal, anda Ada satu epal. Kita tukar epal, anda Ada satu Dan saya tetap Ada satu. Jika anda Ada satu ilmu Dan saya Ada satu ilmu, kemudian Kita tukar ilmu tersebut, anda Ada dua ilmu Dan saya Ada dua ilmu...

Just to charge information

Indahnya Kata-kata

Jujurlah terhadap diri sendiri ketika bermuhasabah. Koreksi satu persatu kesalahan kita. Jangan nafikan realiti. Setelah disedari kelemahan dan kesilapan kita, maka akui hakikat itu. Ingat, kita perlu maafkan diri kita kerana kita juga perlu mengasihi diri kita sendiri.

INgat2kan....Sekarang Bulan Ramadhan 1430 H

Total Pageviews