Search This Blog

Tuesday, February 23, 2010

Kisah Dahulu Kala

Zaman Dahulu Kala.
Bermula pada musim cuti semester, sempena cuti Hari Raya Cina.Tahun Harimau bagi masyarakat cina. Sekumpulan pelajar balik bercuti, mereka yang mengambil keputusan untuk balik kampung apabila keadaan tidak terlalu sibuk. Setelah 3 hari pelajar-pelajar lain telah pulang ke kampong, barulah mereka berangkat pulang ke kampung. Al-maklum dalam kampus, apabila pelajar bercuti, kafe akan sama-sama bercuti. Jadi?
Apa yang telah berlaku? Untuk mencari makanan seperti nasi, perlunya berjalan merantau, megorak langkah ke kanan, Varsity Mall. Wah, megahnya nama! Tapi apa yang ada?
Emm.. barang pun “very limited but high price..”


Perjalanan balik kg pada hari cuti tidak sesibuk hari berkerja. Bergerak pada awal pagi bimbang terlepas bas. tapi janji orang yang menunggu biar awal jangan tertinggal. Perjalanan berjalan lancar.

Walau hanya dapat pulang bercuti untuk beberapa hari, tapi memberi makna. Apabila bertemu dengan ahli keluarga, lapang rasa hati. hilang seketika masalah. LEGA...

Balik kembali ke tempat belajar selepas cuti semester agak berbeza.
pertama: sudah dapat banyak asgmnet
kedua: kena buat siap asgmnt
ketiga: kena hantar asgmnt.
keempat:tak ada cuti hingga cuti final

yang lain lagi:
kawan2 mengadakan makan besar setiap hari. bilik yang jadi tumpuan KT7, emmmm....best juga. Gelagat waktu belajar tidak lepas jadi suka, duka, cerita panjang, cerita pendek..
nak rangkum semua..pengalaman tidak boleh orang lain rasa tapi hanya berkongsi saja.

No comments:

Madah Ilmuan

Saya Ada satu epal, anda Ada satu epal. Kita tukar epal, anda Ada satu Dan saya tetap Ada satu. Jika anda Ada satu ilmu Dan saya Ada satu ilmu, kemudian Kita tukar ilmu tersebut, anda Ada dua ilmu Dan saya Ada dua ilmu...

Just to charge information

Indahnya Kata-kata

Jujurlah terhadap diri sendiri ketika bermuhasabah. Koreksi satu persatu kesalahan kita. Jangan nafikan realiti. Setelah disedari kelemahan dan kesilapan kita, maka akui hakikat itu. Ingat, kita perlu maafkan diri kita kerana kita juga perlu mengasihi diri kita sendiri.

INgat2kan....Sekarang Bulan Ramadhan 1430 H

Total Pageviews